• obsługa prawna firmy
  • obsługa prawna firmy Warszawa

Zakres pomocy prawnej przy usłudze obsługi prawnej firmy

  • doradztwo w wyborze najlepszej formy prowadzenia działalności gospodarczej
  • bieżącą obsługa korporacyjna spółek prawa handlowego
  • pomoc w tworzeniu, rejestracji spółek i wprowadzanie zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym
  • sporządzanie wszelkiego rodzaju projektów umów, statutów, regulaminów, procedur, wytycznych, instrukcji i innych aktów wewnętrznych dla przedsiębiorstw
  • sporządzane opinii prawnych i analiz prawnych i podatkowych
  • weryfikowanie umów przedstawianych przez kontrahentów przed ich podpisaniem
  • obsługa organów wewnętrznych spółek
  • windykacja należności
  • pomoc w negocjacjach i mediacjach z partnerami handlowymi
  • reprezentowanie klientów przez sądami powszechnymi w sprawach gospodarczych i karnoskarbowych, a także przed sądami administracyjnymi

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z profesjonalnej obsługi prawnej świadczonej przez kancelarie radców prawnych. Dzięki nim możliwa jest prawidłowa ochrona interesów firmy pod kątem prawnym – zarówno mniejsze, jak i większe przedsiębiorstwa mają do czynienia z wieloma sytuacjami wymagającymi pomocy prawnika.

Aktualnie bieżąca obsługa prawna firmy jest jedną z często świadczonych usług przez kancelarie prawne. Wybierają ją zarówno mniejsze firmy, które dopiero zaczynają swoją działalność, jak i również te duże, które działają już od lat i współpracują z wieloma kontrahentami. Oczywiście, stała pomoc prawna nie jest obligatoryjna, niemniej jednak w większości przypadków bardzo pomaga w sprawnym działaniu firmy.

Na czym polega obsługa prawna firmy?

Obsługa prawna jest skoncentrowana przede wszystkim na tych dziedzinach prawa, które dotyczą przedsiębiorstw, między innymi na prawie gospodarczym, administracyjnym, prawie spółek, prawie pracy, prawie karnoskarbowym czy też na ubezpieczeniach lub na windykacji. Wobec tego najczęściej obsługa prawna firmy pod kątem swojego zakresu jest dopasowywana indywidualnie do potrzeb klienta.

Warto również pamiętać o tym, że obsługa prawna świadczona może być nie tylko w zakresie prawa polskiego, ale również prawa obowiązującego na terenie Unii Europejskiej. Wobec tego korzystanie ze stałej pomocy prawników to duże udogodnienie dla firm działających nie tylko krajowo, ale również podejmujących kontakty zagraniczne.

Oczywiście, z powyższych usług można korzystać również jednorazowo, gdy będą one potrzebne, niemniej jednak podstawową zaletą stałej obsługi prawnej jest to, że przedsiębiorca może otrzymać wsparcie za każdym razem, tak szybko, jak to tylko możliwe, zgodnie z zapisami umowy. To duże udogodnienie, gdyż nie ma wówczas potrzeby poszukiwania dobrego prawnika, a nierzadko jego pomoc jest niezbędna, ponieważ może ona wpływać na kondycję firmy.

Kto potrzebuje stałej pomocy prawnej?

Podjęcie decyzji o rozpoczęciu stałej obsługi prawnej jest przyszłościową inwestycją praktycznie dla każdej firmy. Dzięki niej może ona zabezpieczyć się przed problemami prawnymi, które mogą pojawiać się na każdym kroku, także możliwość stałej obsługi wpływa na funkcjonowanie firmy, dlatego też jest to znaczne ułatwienie. Przedsiębiorca może skoncentrować się wówczas na rozwoju swojej działalności i nie musi zajmować się formalnościami, które nierzadko są dla niego skomplikowane.

Jako że mikroprzedsiębiorcy mają mniejsze zapotrzebowanie na porady prawne, z usług tego rodzaju zwykle korzystają firmy większe, dla których taka współpraca jest najbardziej rentowna. Najczęściej obsługa prawna firmy wybierana jest w przypadku średnich i dużych przedsiębiorstw, ale może również przynieść wiele korzyści małym firmom, które często potrzebują wsparcia prawnego. Wówczas zawarcie umowy z kancelarią jest też opłacalnym rozwiązaniem – otrzymuje się pełną pomoc w bardzo atrakcyjnej cenie.

Zatem wybranie pomocy prawnej świadczonej jako stała obsługa jest dla wielu firm przyszłościowym wyborem – prawnik będzie mógł wówczas w ramach podpisanej, indywidualnie wynegocjowanej umowy zająć się wszystkimi sprawami prawnymi dotyczącymi firmy na co dzień.